Thuismonitoring hartfalen

Inzicht in uw gezondheidssituatie met de Thuismeten app voor hartfalen

Thuismonitoring houdt in dat u als patiënt thuis metingen verricht die veilig bij ons in het ziekenhuis komen. De Thuismeten app voor hartfalen van de leverancier Luscii, is een app voor thuismonitoring. De app maakt het mogelijk om op afstand mee te kijken naar uw gezondheidssituatie. U houdt zelf de regie in handen en u ziet het verloop van uw ziekte. 

Bij de behandeling van hartfalen is het belangrijk dat we uw klachten, zoals vochtophoping of uitdroging, in de gaten houden en dat uw medicijnen goed worden ingesteld. Via deze app staat u altijd in verbinding met uw zorgverlener. Dat is prettig als het goed gaat en geruststellend als het nodig is. U hoeft niet meer onnodig naar het ziekenhuis te komen. Thuismonitoring is een onderdeel van uw behandeltraject in Tjongerschans. In overleg met de zorgverlener wordt gekeken of u in aanmerking komt voor thuismonitoring.

In de app vult u uw hartslag, gewicht, bloeddruk en eventueel een aanvullende vragenlijst in. Deze gegevens worden automatisch doorgestuurd aan uw behandelend zorgverlener binnen Tjongerschans. Zijn dit normale waarden? Dan hoeft u niets te doen. Wijken de gegevens af? Dan kijken we welke zorg op welke plek op dat moment het beste bij u past. Indien nodig nemen we contact met u op. We beoordelen alle metingen twee keer in de week.


De app vraagt regelmatig om uw gewicht en bloeddruk te meten. Hiervoor heeft u een (bij voorkeur) digitale weegschaal en bloeddrukmeter nodig. Voor het beoordelen van de metingen is het belangrijk om zoveel mogelijk op een vast tijdstip te meten, bij voorkeur ’s ochtends. Soms wordt u gevraagd om een aanvullende vragenlijst in te vullen.

In overleg met uw behandelend cardioloog wordt gekeken of u in aanmerking komt voor thuismonitoring. Voor de metingen heeft u een weegschaal en bloeddrukmeter nodig. Uw zorgverlener meldt u aan, waarna de thuismeting kan worden gestart. 

Let op: thuismonitoring is geen vervanging van de spoeddienst. Heeft u direct hulp nodig? Neem dan contact op met uw hartverpleegkundige, de huisarts, de huisartsenpost of bij acute en ernstige situaties: 112.

 

Heeft u hulp nodig of vragen over de app? Raadpleeg de website www.luscii.com/hulp. Of neem contact op met Luscii via support@luscii.com of 085 – 130 58 51.

 

Heeft u medisch-inhoudelijke vragen? Neem dan contact op met de polikliniek Cardiologie van Tjongerschans via telefoonnummer 0513 – 685 512 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 15.00 uur).